Back

Gare SNCF Musée d'Orsay

Railway station without high speed train service

General information

Level of completeness of information in the sheet: 54%

Add a photo

Accessibility information

Filter by type of handicap:

Display only accessibility information that concerns you, depending on your handicap

Transportation and parking

  • Public transport nearby :

    Les stations de bus RATP Musée d'Orsay se situent à environ 50 mètres (approximativement) des entrées à la gare. Y sont disponibles les lignes de bus 68, 73 et 69. Toutefois, étant donné le sens unique de la voirie Quai Anatole France, par laquelle ces bus circulent, certaines de ces lignes ont leur arrêt plus éloigné considérant la direction opposée. Les rues qui les rejoignent disposent de trottoirs parfois étroits. L'affluence générée par les flux de visiteurs du musée peut générer un sentiment de non-accessibilité. C'est le cas de la rue de Bellechasse.

    Dans tous les cas, la densité du trafic quai Anatole France, tandis qu'il est nécessaire de traverser la rue pour rejoindre l'ascenseur immédiatement visible sur le parvis du Musée d'Orsay, constitue un obstacle considérant la piste cyclable à double sens. Il n'y a pas de signalisation spécifique à ce niveau pour les cyclistes et utilisateurs de trottinettes électriques. Ils sont susceptibles de ne pas accorder la priorité.

  • No parking spaces within the establishment
  • Parking spaces nearby

Path to entrance

  • Covering adapted to the passage of a wheelchair
  • Presence of a slope légère of length longue
  • Minimum width of 90 cm all the way

Entrance

  • Clearly visible entrance
  • No sound beacon
  • No door
  • Ground-level entrance
  • Human help possible
  • Presence of a specific secondary entrance dedicated to people with a disability :

    3 ascenseurs permettent de descendre au niveau -2 de la gare, qui s'impose à tous les voyageurs. Toutefois, l'accès aux quais se situent au niveau -1. En cours d'aménagement, les ascenseurs qui s'y prêtent ne sont pas disponibles. Aucune information à ce sujet n'avertit les utilisateurs des 1ers ascenseurs qui les conduisent au niveau -2. En outre, la gare dispose d'escalators. En revanche encore, un seul des quais du niveau -1 n'en bénéficie.

Reception and equipment

  • Reception close to the entrance
  • Presence of 20 steps to reach reception
  • Presence of an elevator
  • Minimum width of 90 cm throughout the circulation leading to reception
  • No toilets

Do you want to improve the quality of information?

Do you confirm that you are the manager of this establishment?

You are the manager of the establishment, share this information on your site

With a copy and paste, display the main information of your facility.

Integrate acceslibre on your website!

The block below contains the HTML code to copy and paste into your website:

<div id="widget-a11y-container" data-pk="f44e59a5-1df2-4db2-a49f-a7493ca1aed8" data-baseurl="https://acceslibre.beta.gouv.fr"></div> <a href="#" aria-haspopup="dialog" data-erp-pk="f44e59a5-1df2-4db2-a49f-a7493ca1aed8" aria-controls="dialog" data-owner="acceslibre">Accessibility</a> <script src="https://acceslibre.beta.gouv.fr/static/js/widget.js" type="text/javascript" async="true"></script>

Created by by été, as a user on 19/12/2023

Last confirmation at 19/12/2023

View history

Changes history

by été on 20/12/2023 à 00:38
Field Old value New value
user_id Inconnu 8977
Published Non Oui